Protesty v roku 2017. Foto: My Kysuce,

Vláda bude rokovať na Kysuciach. Čierne diery Kysúc, ktoré by mal premiér navštíviť

Kým vláda celé týždne rieši vnútrokoaličné spory a hádky o ministerské posty, problémy bežných ľudí pretrvávajú.

Platí to aj pre zabudnuté Kysuce. Všetky smerácke, ale aj nesmerácke vládne garnitúry zanedbali kľúčové projekty v regióne.

Robert Fico sa v poslednom období zameral na podstatnejšie veci. Zdá sa, že ako prioritu si spoločne s koaličnými partnermi určil najskôr beztrestnosť pre „našich ľudí“, znefunkčnenie NAKA, totálny rozvrat kultúry, výmysly o majdane či boj s médiami a mimovládnymi organizáciami, ktoré v mnohých prípadoch suplujú zlyhania štátu.

Keď premiér príde 19. marca v rámci výjazdového rokovania na Kysuce, mal by určite navštíviť štyri miesta, ktoré sú napriek opakovaným sľubom štátnych inštitúcií veľkou hanbou regiónu.

Na vlastné oči uvidí, čo ľudí v jeho voličskej bašte skutočne trápi.

Diaľnica nie je

Pred 29 rokmi, 25. apríla 1996, Vladimír Mečiar poklepal základný kameň diaľnice D3, ktorá je súčasťou významnej transeurópskej dopravnej siete TEN-T.

Po nekonečnom sľubovaní Kysučania v rokoch 2016 a 2017 spustili protesty a zablokovali cestu I/11, ktorou denne prejde vyše 30-tisíc vozidiel, významnú časť tvoria kamióny.

Je rok 2025, no nič zásadné sa nezmenilo. Na D3 chýba celkovo dostavať približne 30 kilometrov. Ide o tri úseky za viac než miliardu eur.

Ľudia medzitým trpia kolóny, cestou do a z práce či školy denne zabijú aj dve a niekedy dokonca tri hodiny.

Situácia sa ešte viac zhorší, keď Poliaci koncom tohto roka otvoria diaľničný úsek S1.

Stanica chátra, na oknách je špina a pleseň

Alternatívou katastrofickej situácii na ceste I/11 je železničná doprava. Hoci Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) navýšila počet spojov medzi Čadcou a Žilinou, dlhodobo neriešeným problémom je vzhľad chátrajúcej železničnej stanice v Čadci, ktorú majú v správe Železnice Slovenskej republiky (ŽSR).

Text s nadpisom „Rekonštrukciu železničnej stanice plánujú dokončiť budúci rok“ sme vydali v máji 2019, ostalo však opäť len pri sľuboch.

Železničná stanica v Čadci – hanba regiónu 

Stanica chátra, na oknách je špina a pleseň, jej vzhľad nie je hodný 21. storočia, a už vôbec nie je zámienkou, aby ľudia vymenili kolóny v autách za komfortné cestovanie verejnou dopravou.

Navyše, stanica je aj hanebnou vizitkou okresného mesta, ktoré je vstupnou bránou do našej krajiny pre návštevníkov zo susedného Poľska a Čiech.

Dojem nenapravia ani prvé kroky po východe z objektu, ktoré vedú na rozpadnutý chodník smerujúci do centra mesta.

Podobné príspevky