Foto: Mesto Bytča

Mesto Bytča rieši dopravnú situáciu na križovatke „Kalaš“

V priestoroch Mestského úradu v Bytči sa uskutočnilo pracovné rokovanie zamerané na riešenie kritickej dopravnej situácie na križovatke „Kalaš“. Stretnutie otvoril primátor mesta Miroslav Minárčik, a zúčastnili sa ho zástupcovia Ministerstva dopravy SR, Slovenskej správy ciest (SSC), dopravných inšpektorátov, SAD Žilina a ďalších zainteresovaných strán. Predmetom stretnutia bola zhoršujúca sa situácia na križovatke na ceste medzinárodného významu I/10 pri vstupe do Bytče, – „Kalaš“.

                Miroslav Minárčik informoval, že dotknutá križovatka sa za posledný rok stala ešte problematickejšou. Otvorenie obchodného centra v marci 2024 spôsobilo výrazný nárast dopravného zaťaženia v danej lokalite, čo vedie k častejším kolónam a vyššej nehodovosti. Primátor zdôraznil, že situáciu zhoršuje aj absencia kruhovej križovatky, ktorú developer OC nevybudoval. Dôsledkom je presun dopravy do centra mesta a meškanie spojov verejnej dopravy. Ivan Gabaj z Krajského inšpektorátu v Žiline dodal, že na križovatke evidujú zvýšený počet nehôd, v poslednom období dokonca s vážnejšími následkami.

Na rokovaní odzneli konkrétne návrhy riešení. Štátny tajomník Ministerstva dopravy Igor Choma vyzval zástupcov SSC, dopravných inšpektorátov, a ostatných, aby informovali o stave projektovej prípravy. Riaditeľ Investičnej výstavby a správy ciest Žilina Ivan Brečka potvrdil, že projekt výstavby okružnej križovatky na ceste I/10 v Bytči vstupuje do záverečných fáz projektovej prípravy. Súbežne sa plánuje rekonštrukcia mosta ev. č. 10-251, ktorý sa nachádza v danej oblasti. Generálny riaditeľ SSC Norbert Polievka povedal, že obe investície by sa mohli začať vzhľadom na svoju pripravenosť, v horizonte dvoch rokov. „Je nevyhnutné zosúladiť oba projekty, aby sa minimalizoval dopad na dopravu. Financovanie mosta by malo byť zabezpečené z PPP projektov, zatiaľ čo na výstavbu okružnej križovatky bude potrebné nájsť ďalšie zdroje,“ upozornil Igor Choma, štátny tajomník Ministerstva dopravy SR.

                Rokovania sa dotkli aj otázky organizácie dopravy počas výstavby investičných zámerov. Riaditelia dopravných inšpektorátov navrhli využitie semaforov a regulácie dopravy v exponovaných časoch, aby bola zachovaná plynulosť premávky. Zástupcovia mesta a okolitých obcí sa zároveň zhodli na potrebe pripraviť obchádzkové trasy a koordinovať ich s dotknutými obcami.

Podobné príspevky