Ilustračná fotka. System odvozu komunálneho odpadu v Žiline. Foto: Mesto Žilina

Žilinská radnica doručuje právnickým osobám rozhodnutia o vyrubení poplatku za komunálny odpad

Mesto Žilina začalo v týchto dňoch zasielať podnikateľom a právnickým osobám rozhodnutia o vyrubení poplatku za komunálny odpad a drobný stavebný odpad.

Živnostníci a právnické osoby obdržia rozhodnutia do svojich elektronických schránok aktivovaných na doručovanie, prípadne ich radnica zašle poštou. Lehoty na zaplatenie poplatku sú uvedené v rozhodnutiach.

Žilinská samospráva umožní právnickým osobám a podnikateľom aj v tomto roku zaplatiť poplatok za komunálny odpad v troch pevne stanovených rovnomerných splátkach (do 30.05.2025, do 31.07.2025 a do 28.08.2025).

Oproti minulému roku došlo však k úprave výšky poplatkov na základe schváleného Všeobecne záväzného nariadenia č. 11/2024 o miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady. Na území mesta Žilina platí pre právnické osoby a fyzické osoby podnikateľov nevážený množstvový zber. Frekvencia vývozu ostáva nezmenená, aj naďalej sa bude odpad vyvážať jedenkrát za týždeň.

Harmonogram vývozu je zverejnený na stránke mesta Žilina. V prípade, že potrebuje podnikateľ či právnická osoba prideliť zbernú nádobu na komunálny odpad alebo zmeniť jej veľkosť, počet, prípadne odhlasuje poplatok z dôvodu ukončenia prevádzky, musí vypísať tlačivo a doručiť ho osobne alebo poštou na MsÚ, prípadne elektronicky na stránke slovensko.sk.

Právnickým osobám a podnikateľom žilinská radnica odporúča, aby si svoje zberné nádoby označili skratkou PO. V prípade nevyvezenia odpadu je potrebné túto skutočnosť oznámiť bez zbytočného odkladu prostredníctvom infolinky na t.č. 041/290 1613, aby mesto zabezpečilo nápravu.

Podobné príspevky