Mesto Žilina vás informuje, že distribučné centrá pre registráciu do systému množstvového zberu odpadu pre rodinné domy, budú v mesiaci január otvorené v nasledujúcich termínoch:
- od 9. do 11. 1. 2025
- od 16. do 18. 1. 2025
- od 23. do 25. 1. 2025
- od 30. do 31. 1. 2025
Otváracie hodiny zostávajú nezmenené, počas pracovných dní od 15.00 do 19.00 hod., v sobotu od 9.00 do 19.00 hod.
UPOZORNENIE: Distribučné centrum Trnové bude z technických príčin zatvorené v dňoch 30. a 31. 1. 2025.
Od 1. januára 2025 zavádza žilinská samospráva nový systém odpadového hospodárstva pre rodinné domy, ktorý je založený na neváženom množstvovom zbere. Tento systém umožní nastaviť poplatok podľa veľkosti nádoby na zmesový komunálny odpad a intervalu zvozu. Obyvatelia rodinných domov si môžu vybrať frekvenciu zvozu buď raz za 14 dní, alebo raz za mesiac, čím si prispôsobia výšku svojho poplatku. Registrácia do nového systému je možná v jednom zo šiestich distribučných centier, ktoré sa nachádzajú v Bytčici, Trnovom, Závodí, Budatíne, Brodne a na Mestskom úrade v Žiline. Pri registrácii je potrebné uviesť hlavného poplatníka za domácnosť, poskytnúť údaje o objeme nádoby na zmesový komunálny odpad, číslo odfoteného (odpísaného) RFID čipu (nájdete na svojej zbernej nádobe) a prevziať si bezplatný štartovací balíček. Obyvatelia, ktorí sa už zapojili do množstvového zberu, sa musia pri vývoze odpadu dodržiavať harmonogram zvozu odpadu pre ich mestskú časť.
Občania, ktorí sa nezapoja do množstvového zberu, budú naďalej platiť paušálny poplatok. Aj pre nich platí, že zmesový komunálny odpad sa bude vyvážať každé dva týždne. V prípade otázok je pre občanov k dispozícií infolinka 041/290 16 13, prípadne emailová adresa odpad@zilina.sk. Viac informácií, vrátane harmonogramov zvozu odpadu pre jednotlivé mestské časti nájdete na webovej stránke zilina.sk alebo priamo v distribučných centrách.